De afgelopen jaren merkten we dat de naam Zinnige Zaken bij veel van onze klanten niet landde. We werken namelijk steeds vaker met internationaal opererende organisaties waar Engels de voertaal is. En dan verliest de naam Zinnige Zaken al haar vloer in de vertaling. We zijn ooit als Sensible Business geïntroduceerd, maar dat voelde toch echt anders. Daarnaast zijn we ook niet meer de organisatie die we ooit waren. De afgelopen jaren veranderden we steeds weer een beetje, maar vooral tijdens de COVID-pandemie hebben we een ware transformatie doorgemaakt. Hierdoor dachten we vaak over een naam die beter zou aansluiten bij al onze klanten. Hoe inclusief is dat…
Robin Good
Wat velen niet weten is dat we ooit zijn gestart onder de naam Robin Good. En die naam is zo Engels als het maar zijn kan. Dus juist dat was het laatste zetje wat we nodig hadden. Hoe gaaf zou het zijn deze naam weer terug te brengen? Maar Robin Good was na het faillissement van de organisatie in eigendom gekomen van iemand anders. We ontdekten dat de handelsnaam en alle rechten terecht waren gekomen bij een marketing organisatie die best veel deed met “zinnige-bedrijven”. Uiteindelijk hebben we de stoute schoenen aangetrokken, onze plannen voorgelegd en onze meest vriendelijke glimlach opgezet…
En wat bleek, dat werkte. De houder van de naam vond eigenlijk ook dat de naam bij ons thuis hoorde. Dus werden afspraken gemaakt en zo kwam de cirkel weer rond.
Officieel
Op 1 juli zijn we bij de notaris langs geweest en hebben we alles officieel gemaakt. Robin Good BV is nu onze officiële statutaire naam. De naam Zinnige Zaken blijft, maar gaat verder als stichting. (Daar vertellen we je op een later moment nog wel eens meer over…).
De naamswijziging is inmiddels helemaal doorgevoerd. En, voor zover wij kunnen zien, kom je de naam op deze site niet meer tegen. Tenzij we bewust verwijzen naar het verleden. Het is een grote stap voor ons geweest en eerlijk gezegd ook best veel werk, maar we zijn er superblij mee.
Oud en nieuw
Onze nieuwe naam is dus eigenlijk onze oude naam. Een nieuwe start, met een sterke link naar ons verleden. We blijven dezelfde mensen, we doen nog steeds dezelfde gave dingen, alleen hebben we nu een naam die ál onze klanten snappen (en die jij hopelijk net zo leuk vindt als wij…).