Een bedrijfsuitje voor het goede doel ofwel een maatschappelijk bedrijfsuitje. Het idee bestaat al bijna vijftien jaar. Hoe is het ontstaan? Tijd om de afgelopen jaren eens wat nader te bekijken.
MVO; van Ambitie naar Doen
Tijdens het Nieuwjaarsevent vierde MVO Nederland zijn tienjarig bestaan met de lancering van het meerjarenprogramma ‘Ambitie 2020’. Een programma dat, volgens MVO Nederland-directeur Willem Langeveld, uitdraagt dat Nederland kan gelden als internationaal voorbeeld van een circulaire en inclusieve economie.
Bedrijfsuitje: smeermiddel of linke soep? (pers)
door Sandra van Maanen / De Gelderlander
Het lijkt zo leuk: het bedrijfsuitje. Maar soms zitten er minder plezierige kanten aan. Je moet met je collega’s gezellig doen en niet iedereen heeft daar zin in. Een dag samen optrekken, kan toch nuttig zijn, mits je goed nadenkt over het doel van het uitje.
Help een goed doel, ga vergaderen (Pers)
Wat hebben de zorgboerderij Inversa in Woudbrugge, de Machinekamer van Natuurmonumenten aan het Naardermeer en de Boswachterij in Leersum met elkaar te maken? Het zijn allemaal ‘Zinnige Zalen’ – bijzondere locaties voor een vergadering of teambuildingssessie, die zich van andere congres- en zalencentra onderscheiden door hun verbinding aan een goed doel.
Zorgboerderij toneel voor teambuilding (Pers)
Het bedrijfsleven stort zich op de Spijkernisser zorgboerderij ‘Moed en Vertrouwen’. Onder het mom van teambuilding verven ze de kozijnen van de boerderij op de Beerenplaat waar gewoonlijk verstandelijk beperkten een dagtaak uitvoeren. Bovendien maken ze loodsen schoon, bouwen ze een nieuwe kantine op en doen ze straatwerk.